***براي ديدن اندازه واقعي عكسها روي آنها كليك***

براي ديدن اندازه واقعي عكسها روي آنها كليك

۱۳۸۷ فروردین ۱۸, یکشنبه

دايره زنگي پرفروش ترين فيلم نوروز




اغلب تهيه كنندگان سينماي ايران تلاش مي كنند تا فيلم هايشان را در اكران نوروزي به نمايش عمومي بگذارند و تنها چند تهيه كننده موفق مي شوند كه از اين فرصت براي فروش فيلم هايشان بهره ببرند.

امسال نيز بنا به سنت پر فروش بودن اكران فيلم ها در نوروز در ايران، فيلم هاي مختلفي براي حضور در اكران نوروزي امسال مطرح شدند كه در نهايت فيلم "به همين سادگي" به كارگرداني رضا ميركريمي ، "دايره زنگي" به كارگرداني پريسا بخت آور ، "مجنون ليلي" به كارگرداني امير جعفري و "زن دوم" به كارگرداني سيروس الوند فيلم هاي اكران نوروزي را تشكيل مي دادند.

هفته اول عيد فيلم "مجنون ليلي" كه از ستاره هاي جوان سينماي ايران مثل الناز شاكر دوست و محمدرضا گلزار بهره گرفته و از داستاني عاشقانه و عامه پسند برخوردار است، از بقيه فيلم پيش افتاد. تهيه كننده و توزيع كننده اين فيلم با تبليغات گسترده شهري و تلويزيوني تلاش داشتند پرفروش ترين فيلم اكران نوروزي را از آن خود كنند و در هفته اول نيز چنين شد چون رقيب اصلي اين فيلم "دايره زنگي" هنوز كار تبليغات شهري و تلويزيوني خود را آغاز نكرده بود.

"دايره زنگي" كه عليرغم عدم برخورداري از تبليغات توانسته بود فروش خوبي داشته باشد، پس از پخش تبليغات تلويزيوني اش از نظر فروش جهشي بزرگ داشت و در هفته دوم صف هاي جلوي سينماها را در تهران به وضوح مي شد ديد.
مجنون ليلي


روز ۱۱ و ۱۲ فروردين تقريبا در جلوي تمام سينماهايي كه "دايره زنگي" را به نمايش گذاشته بودند، صف تشكيل شده بود و شايد از همه شلوغ تر سينما آزادي بود كه همزمان ۴ فيلم نوروزي را به نمايش گذاشته بود.

افزايش فروش "دايره زنگي" هم چنان در روزهاي بعد هم تكرار شد و در برخي از روزها آمار فروش روزانه اين فيلم از مرز ۴۰ ميليون تومان در روز گذشت و هم اكنون بين ۳۰ و ۴۰ ميليون در روز در نوسان است .

در آخرين آمار اعلام شده كه توسط خبرگزاري ايسنا اعلام شده است، فروش "دايره زنگي" ۳۲۴ ميليون تومان و فروش "مجنون ليلي" ۳۲۰ ميليون تومان اعلام شده است .

محمدرضا صابري سخنگوي شوراي صنفي اكران، فروش فيلم ها را عليرغم گران شدن بليت كه احتمال كاهش تماشاگران را داده مي شد، خوب ارزيابي كرده است.

اين در حالي است كه فيلم "اخراجي ها" سال گذشته تا پايان نوروز حدود ۷۰۰ ميليون تومان بود كه هنوز ركورددار است، اما فيلم دوم اكران نوروزي سال گذشته "خون بازي" بود كه در اين مدت فقط ۶۰ ميليون تومان فروخته بود.

امسال اگرچه ركورد فروش "اخراجي ها" شكسته نشده است، اما به خاطر فروش نسبتا خوب همه فيلم ها، به نظر مي رسد وضعيت براي سينماي ايران رضايت بخش تر از سال گذشته باشد.

از ميان ۴ فيلم اكران نوروزي امسال فقط يك فيلم كم فروش بود كه تا كنون ۲۷ ميليون فروش داشته است، آن هم فيلم رضا ميركريمي با عنوان "به همين سادگي" بود كه در جشنواره فيلم فجر بيش ترين جوايز را به خود اختصاص داد، اما با اقبال عمومي روبه رو نشد.



براي اين فيلم به خاطر جوايزي كه در جشنواره به خود اختصاص داد، فروش بيش تري پيش بيني مي شد، اما چنين پيش بيني هايي به وقوع نپيوست.

فيلم "زن دوم" ديگر فيلم اكران نوروزي نيز ۱۱۳ ميليون فروش داشته است كه بيش از دومين فيلم پرفروش سال گذشته فروش داشته است.

نكته عجيب در اكران نوروزي امسال عدم تبليغات براي "دايره زنگي" در هفته اول اكران نوروزي بود. به نظر مي رسد با توجه به اين پخش كننده اين فيلم نيز پخش كننده فيلم "سنتوري" بود، تجربه نامناسب اين فيلم كه عليرغم داشتن مجوز اكران و صرف هزينه بسيار براي تبليغات از نمايش آن جلوگيري به عمل آمد، براي تهيه و توزيع كننده فيلم "دايره زنگي" تجريه اي شد و تا فيلم اكران نشد، براي تبليغات اقدامي صورت نگرفت.

اين فيلم كه پس از اصلاحات در جشنواره به نمايش در آمده بود، پس از نخستين نمايشش در برابر اصلاحيه هاي جديد از ادامه حضور در جشنواره باز ماند. نسخه به نمايش در آمده نسبت به نسخه به نمايش در آمده در جشنواره تغييرات زيادي ندارد و فقط در پايان فيلم، شخصيت اصلي فيلم كه دختر جواني است كه دزدي كرده است، در نسخه قبلي مي توانست فرار كند، اما در نسخه اصلاح شده مورد تعقيب پليس قرار مي گيرد.



هیچ نظری موجود نیست: