***براي ديدن اندازه واقعي عكسها روي آنها كليك***

براي ديدن اندازه واقعي عكسها روي آنها كليك

۱۳۸۷ فروردین ۲۱, چهارشنبه

دانستني هايي در باره فندق




مشغول خوردن پسته هستند اما در اين ميان فندق گويا مورد بيمهري بسياري از هموطنان قرار گرفته است.مقادير به جاي مانده اين ماده مغذي در ته كاسه ها نشان دهنده اين موضوع است .شايد اگر بيشتر راجع به خواص ان بدانيم بتوانيم خودمان را راضي كنيم كه گاهي هم به جاي پسته و يا تخمه كمي هم فندق مصرف كنيم.فندق درختچه اي است به ارتفاع تقريباً 2 متر كه برگ هاي آن پهن و نوك تيز است. اين درخت بومي اروپا و آسياي صغير است و داراي پوششي سبز رنگ بوده كه پس از خشك شدن تدريجاً از آن جدا مي گردد.

مغز فندق در حدود 60 درصد روغن دارد كه به رنگ زرد روشن بوده و داراي طعم ملايم و بوي مطبوعي مي باشد.
از روغن فندق در تغذيه، عطر سازي و نقاشي استفاده مي شود. مغز فندق مقدار زيادي فسفر دارد.
فندق داراي خواص زيادي است و داراي پروتئين، مواد چرب، كلسيم، فسفر و پتاسيم مي باشد. فندق گرم و خشك است و بدليل اينكه داراي مقدار كمي مواد نشاسته اي است و داراي مواد معدني زيادي مانند كلسيم ،‌پتاسيم ، فسفر ،‌منيزيوم ،‌سديم و آهن مي باشد غذاي بسيار خوبي باي مبتلايان به بيماري قند است.
اگر هنوز هم تجديد نظر نكرده ايد ادامه بدهيد:
خانم هائيكه در بين دو عادت ماهانه خونريزي دارند براي درمان آن بايد جوشانده پوست فندق بخورند .
روغن فندق براي از بين بردن سرفه و درد سينه مفيد است .
آنهائيكه كارهاي فكري مي كنند بايد فندق بخورند زيرا بدليل داشتن فسفر زياد مغز را تقويت مي كند.
در احاديث وارد شده كه گذاردن فندق دراطراف خانه از گزند عقرب جلوگيري ميكند.
اين دانه روغني براي تقويت بدن، روده و معده، سرفه، درد سينه و كبد مفيد است. سموم را از بدن خارج كرده و براي ريزش مو و سوزش مجاري ادرار مفيد مي باشد ولي فشار خون را بالا مي برد.
اما اين را هم به خاطر داشته باشيد كه افراط در خوردن اين دانه روغني باعث نفخ و گاز شكم و استفراغ مي شود. اگر سرد مزاج هستيد بهتر است فندق را با آب و عسل بخوريد و اگر گرم مزاجيد با سكنجبين ميل كنيد.
در آخر بايد اضافه كرد كه اغلب فندق منبع مناسبي از ويتامين E و فيبر ميباشد و باعث مي شوند كه عملكرد بدن شما روان و بدون مشكل باشد. فندق مي تواند فوايد بيشمار ديگري را براي حفظ سلامت بدن شما به همراه داشته باشند.
شايد همين موارد كافي باشد كه شما را بيشتر جذب خوردن فندق كند

هیچ نظری موجود نیست: